Občanke in občani, sooblikujte prihodnost prometa v naši občini!
Občina Medvode v sodelovanju z Regionalno razvojno agencijo Ljubljanske urbane regije, Inštitutom za politike prostora in Ljubljanskim urbanističnim zavodom pripravlja občinsko celostno prometno strategijo (OCPS). Izdelovalci razumejo našo občino kot razgiban kraj, ki ga na več delov delita reki Sava in Sora, regionalna cesta ter železniška proga. Povezave, nakloni in reke otežujejo poti do bližnjih večjih naselij – Pirnič, Goričan, Senice in Smlednika, tu pa je še zaledje v bolj hribovitem Polhograjskem hribovju in ravninskem delu v smeri Vodic, Kranja, Škofje Loke.
ŽELITE PRISPEVATI SVOJE MNENJE O PROMETU? Vabljeni k izpolnitvi kratke ankete.Katere poti so znotraj naše občine najpomembnejše in komu naj se v prometu omogoči več prostora – pešcem, kolesarjem, JPP ali avtomobilom? Z odgovori na nekaj ključnih vprašanj o prometu nam boste pomagali opredeliti glavna področja ukrepanja v občini Medvode.
K izpolnjevanju ankete na povezavi ste vabljeni vsi člani gospodinjstva: https://www.1ka.si/medvodepromet.
Kaj vse smo ugotovili na javnih razpravah o prometu v občini Medvode?V želji, da v OCPS Medvode zajamemo raznolika mnenja občanov in čim več stališč raznovrstnih skupnosti, sta potekali že dve javni razpravi, in sicer 28. maja 2024 v prostorih mladinskega Kluba Jedro, 30. maja pa v prostorih Gasilskega doma v Pirničah. Skupno je skoraj 30 občank in občanov v moderiranem pogovoru spregovorilo o konkretnih izzivih, s katerimi se v naši občini srečujete v prometu kot pešci, kolesarji, kot uporabniki javnega potniškega prometa ali kot vozniki avtomobilov, posebej pa smo obravnavali tudi problematiko parkiranja. Z glasovanjem ste kot najbolj pereče izzive opredelili:
· Pomanjkanje daljinskih kolesarskih poti do sosednjih občin: Ljubljane, Škofje Loke, Kranja in Vodic.
· Ni varnih in povezanih šolskih poti, da bi lahko šolarji samostojno hodili ali kolesarili v šolo.
· Ni primernega parkirnega režima v bližini železniške postaje za prestop na vlak.
· Preveč tranzitnega prometa.
· Prehitra vožnja.
· Ceste v zaledju so slabo urejene ali vzdrževane.
V nadaljevanju si lahko ogledate bolj podrobne ugotovitve po posameznih področjih mobilnosti.
Hoja
Najbolj je pomembno, da imajo zagotovljeno varno pot najmlajši, ste bili soglasni udeleženci obeh javnih razprav. Želite si označenih, zveznih in varnih šolskih poti do vseh šol v občini. Naslednja pereča zadeva pri urejanju peš infrastrukture se tiče nejasnosti glede odgovornosti med državo in občino – težavno je omogočiti varen peš dostop do nekaterih območij v občini, na primer do hiš ob Gorenjski cesti na klancu (Gorenjska cesta 30 in bližnje) in proti Mednemu (Žontarjeva ulica, Gorenjska cesta 8 in bližnje). Pri slednjem območju je težaven tudi prehod križišča (Gorenjska in Škofjeloška cesta) in železniške proge v smeri Preske. Bolje bi lahko bili označeni prehodi za pešce, pločniki pa bolje vzdrževani, v smislu zagotavljanja urejenosti površine, zaraščanja z živimi mejami in osvetlitve.
Kolesarjenje
Najbolj je bilo izpostavljeno pomanjkanje daljinskih kolesarskih poti, ki bi se zvezno nadaljevale tudi v sosednjih občinah Ljubljana, Škofja Loka, Kranj, Vodice. Na takšnih poteh bi si želeli manj motornega prometa, ki se zdaj pojavlja na novi kolesarski povezavi pod Pirničami. Udeleženci so povedali tudi, da je izziv varno parkiranje koles, nekatere (sicer redke) kolesarske povezave pa so neudobne zaradi ti. rodeo efekta (»valovi« na kolesarskih stezah zaradi spuščenih robnikov na mestih za uvoz vozil).
Javni potniški promet
Medvode so sicer dobro povezane z različnimi linijami javnega potniškega prometa (vlak, medkrajevni avtobus, LPP), a je ta na čase premalo zanesljiv, premalo frekventen, manjkajo nočne povezave in podobno. A pravi izziv imajo tisti, ki so doma daleč od postaj JPP. Zaledje je slabše povezano, prevoz na klic pa je namenjen le starejšim osebam (Prostofer).
Motorni promet
Kot najbolj pereče se izkazuje področje motornega prometa, še posebej ste izpostavili neasfaltiranost cest v hribovitem zaledju občine ter pomanjkanje smiselnega, varnega dostopa do glavne ceste od Gasilskega doma Pirniče in šole. Težava je tudi preveč tranzitnega prometa ob konicah, zaradi česar nastajajo zastoji. Ta promet je pogosto tudi prehiter, za kar bi si udeleženci želeli, da se promet umirja, a ne z grbinami, pač pa na drugačne načine – z radarji, barvanjem cestišča, optičnim oženjem cestišča ipd. Tranzitni promet se z državne pogosto razlije tudi po lokalnih cestah, kjer je več pešcev in kolesarjev, ker tam potekajo tudi šolske poti, so zaradi tega manj varne in prijetne.
Parkiranje
Medvoščani bi si želeli biti bolj trajnostno mobilni, uporabljati želijo vlak, a imajo težavo, če prebivajo predaleč od postaje, v njeni bližini pa ne morejo za dlje časa pustiti avtomobila. Moti jih, da je premalo nadzora nad upoštevanjem parkirnega režima (pri lekarni) ali nepravilnim parkiranjem, predvsem v okolici Zbiljskega jezera in na izhodiščih za Šmarno goro in v Polhograjsko hribovje.
Ostalo
Na splošno si občanke in občani želite, da bi bili manj odvisni od avtomobila, želeli bi si tudi več javnih prostorov in storitev v zaledju. Podana je bila pobuda k pridružitvi Viziji 0 (nič smrtnih žrtev in nič hudo telesno poškodovanih oseb zaradi prometnih nesreč) ter k ugašanju cestne razsvetljave pozno ponoči zaradi svetlobnega onesnaževanja in porabe elektrike.
Vizija in cilji prometne ureditve Medvod
Pred javnima razpravama je potekala delavnica konzorcija z občinsko upravo, na kateri so bili zastavljeni strateški cilji delavnice, občanke in občani pa ste na javnih razpravah kot najpomembnejše izmed njih izbrali naslednje:
· Varne in povezane peš površine v središču občine in naselij.
· Boljša ureditev železniških in avtobusnih povezav za povečanje uporabe JPP znotraj občine in širše.
· Spodbujanje aktivnega prihoda v šolo z različnimi aktivnostmi in zagotovljeno varno šolsko potjo.
· Nove kolesarske poti, ki izboljšujejo povezavo s sosednjimi občinami.
Pred razpravama je potekala tudi delavnica s širšo delovno skupino, v katero so bili vključeni predstavniki najrazličnejših skupnosti v naši občini, svetniki, ki so se odzvali vabilu, ravnatelji izobraževalnih zavodov, predstavniki Policije itd.. Ti so oblikovali predlog vizije, ki je skladen tudi s predpisanimi cilji ministrstva:
"Ureditev prometa v občini Medvode je zavezana trajnosti, enakovredni dostopnosti in varnosti za vse udeležence v prometu ter gradi na sožitju in zmanjševanju nestrpnosti med njimi. Z izboljšanjem prometne infrastrukture s poudarkom na območjih, kjer se zadržujejo ranljivejše skupine, podaljšanjem kolesarskih poti in novimi površinami za pešce prebivalcem omogočamo, da svoje poti opravljajo na aktiven način in z zmanjševanjem emisij iz prometa prispevajo k čistejšemu okolju. Z nadgradnjo javnega potniškega prometa in izboljšanjem povezav z zaledjem občine in bližnjimi kraji spodbujamo lokalni in regionalni razvoj. Skupaj gradimo okolje, ki zagotavlja višjo kakovost življenja nam in prihodnjim generacijam in tvorimo skupnost, ki je bolj povezana, zdrava in vključujoča."
Na javnih razpravah smo preverili, koliko se občani in občanke z osnutkom vizije strinjate in ugotovili, da ta uživa podporo večine skupnosti. Vizija bo rdeča nit celostne prometne strategije Občine Medvode in bo predstavljala smerokaz za oblikovanje ukrepov.
Vsem občanom in občankam se zahvaljujemo za vaš čas in mnenja!
Vsi, ki bi želeli prispevati svoje mnenje o prometu, pa lahko to storite na spletu. Na povezavi https://cps.projekti.si/medvode/analiza-stanja lahko na zemljevidu Medvod označite problematična žarišča in opišete konkretne težave, s katerimi se srečujete v prometu, jeseni pa boste lahko na istem mestu predlagali tudi ukrepe.
Rezultati javnih razprav, anket, intervjujev in drugih delavnic z deležniki in javnostjo bodo ključni pri nadaljnjem oblikovanju OCPS Medvode. V strategiji bodo imeli prednost mehki ukrepi, ki ne vključujejo gradnje in trajnostni potovalni načini, ki nadomeščajo uporabo avtomobilov.