Proračun občine
Proračun je akt države oziroma občine, s katerim so predvideni prihodki in drugi prejemki ter odhodki in drugi izdatki države oziroma občine za eno leto.
Proračun se sprejema v roku, ki omogoča uveljavitev s 1. januarjem leta, za katero se sprejema. Če proračun ni sprejet pred začetkom leta, na katero se nanaša, se financiranje funkcij in nalog občine začasno nadaljuje na podlagi proračuna za preteklo leto in za iste programe kot v preteklem letu (začasno financiranje).
Spremembe proračuna morajo biti vedno sprejete pred začetkom proračunskega leta, medtem ko se rebalans proračuna sprejema med proračunskim letom.
Določbe 13. a člena Zakona o javnih financah tudi občinam omogočajo pripravo in sprejetje proračuna za dve leti, vendar lahko župan predloži občinskemu svetu skupaj s predlogom proračuna za naslednje proračunsko leto tudi predlog proračuna za leto, ki temu sledi, le znotraj mandatnega obdobja, za katero je bil občinski svet izvoljen. V primeru sprejemanja proračuna za dve leti, občinski svet sprejme dva proračuna, za vsako leto posebej. Država priporoča sprejemanje dvoletnih proračunov, zaradi dolgoročnejšega planiranja, posebno projektov iz načrta razvojnih programov. Tako se državni proračun že od leta 2001 dalje pripravlja za dve leti.
Vsebina uvodnega splošnega dela se nanaša na:
- pravne podlage s področja javnih financ, računovodstva in javnih naročil s poudarkom na predpisih, pomembnih za vse občine,
- temeljna ekonomska izhodišča in predpostavke za pripravo občinskih proračunov,
- dokumente za sestavo občinskega proračuna (dokumenti predloženi občinskemu svetu, vsebina odloka o proračunu občine),
- obrazložitve na prihodkovni in odhodkovni strani proračuna.